torsdag, januar 23, 2014

Robert Kirkman - The Walking Dead, bind 1-5

Robert Kirkman -
The Walking Dead bind 1-5.
(Læst Januar 2014)

Serie: Ja (antal bind uvist - 5 på dansk i skrivende stund)
Forlag: Fahrenheit
Sider:  Ca 130sider pr album
Sprog: Dansk

En af de mest populære mainstream tegneserier i skrivende stund må uden tvivl være "The Walking Dead". De fleste kender jo nok serien fra TV, som rent faktisk er baseret på denne tegneserie. Der er dog i TV serien taget en del friheder samt en del ændringer i forhold til
tegneserien, som jeg ikke vil kede jer med her.
 
Jeg elsker en god post apokalyptisk fortælling, både på film og bog. Jeg elsker en god zombie fortælling. Lad mig sige det med det samme, og lad mig slå fast med syvtommersøm, at dette er en af de bedste derude. Historien skildrer ikke kun "hjernedøde zombier" der hærger gaderne. Dette er i den grad historien om de sidste menneskers kamp for at overleve og deres kamp efter en smule normalitet. Det er en barsk og brutal historie om overlevelse ikke bare fysisk men også mentalt.
 
 
Dernæst skal også nævnes et serien der er fuldstændig vandvittigt godt tegnet, og jeg tog flere gang mig selv med et lille halvgrumt smil på læben over de flotte (og barske) illustrationer i hæfterne.
Hvis du kan lide serien på TV, men endnu ikke har læst serien, så er det bare om at komme ned på dit lokale bibliotek og få dem lånt i en fart.
Har idag lige reserveret bind 6-9 fra siden www.bibliotek.dk (disse er dog på engelsk) og kan næsten ikke vente med at komme videre i serien.

Ingen kommentarer: