mandag, januar 20, 2014

Peer Kaae - Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej

 
Min Vurdering: 3/6
Peer Kaae -
Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej
(læst januar 2014)

Serie: "ja" for bogen "sagen genåbnet" af samme forfatter er faktisk udkommet efter denne.
Forlag: ArtPeople
Sider:  265 sider.
Sprog: Dansk

Dobbeltmordet fra Peter Bangs Vej af Peer Kaae er en opsamling på en årtier gammel mordsag fra det indre Frederiksberg. Forfatteren vender tilbage til sagen om det uopklarede dobbeltmord på Vilhelm og Inger Jacobsen på Peter Bangs Vej i 1948.
I Landsarkivet, på Retsmedicinsk Institut og gennem samtaler med nære forbindelser til sagens nøglepersoner finder han nye og hidtil ukendte oplysninger.
Bogen er noget så sjældent som en dokumanter i bog form. Jeg har set masser af den slags på tv, men at side og være mordefterforsker på sidelinien på denne måde, er nyt og meget interessant for mig. Alle tænkelige og utænkelige emner omkring mordet bliver berørt, og bogen er desuden rigt illustreret med personer og ting der har med efterforskningen at gøre.

Desværre er det dog ikke alt ved denne efterforskning jeg finder lige interessant, og det kan godt gøre bogen lidt tung i visse passager. Jeg skylder også at sige her til sidst, at mordet aldrig blev opklaret, så hvis man forventer en såkaldt "happy ending" skal man finde sig en anden bog.
 
Er du blevet nysgerrig, kan du læse meget mere om sagen HER.


Ingen kommentarer: