fredag, januar 17, 2014

Trudi Canavan - Magikerens Lærling bind 1-2-3


Min Vurdering: 3/6
Trudi Canavan -
Magikerens Lærling bind 1-2-3
(læst December 2013 & Januar 2014)

Serie: Ja - 3 bind. Forhistorie til "De Sorte Troldmænd"
Forlag: Tellerup
Sider:  Bog1: 302s. Bog2: 246s. Bog3: 250s.
Sprog: Dansk

Da juledagene nærmede sig med dertil hørende afslapning og hygge, tænkte jeg at de ville være et glimrende tidspunkt at kaste sig ud i dette værk. 3 bøger som havde stået på reolen siden i sommers, og jeg må sige at forventningerne var pænt høje. Desværre blev disse forventninger dog ikke helt indfriet.
Dette er egentlig en klassisk fortælling om "det onde vs. det gode". Desværre er de gode bare hele tiden et skridt foran.
Jeg nød bøgerne, men jeg ønskede lidt mere af fortællingen. Der var et væld af potentielt interessante karakterer, og alligevel havde jeg svært ved enten at holde specielt meget af nogen af dem, samt ej heller hade "de onde". Det er som om det aldrig rigtig bliver spændende, og sad mange gange med en fornemmelse af at "nu må der snart ske noget". Canavan er en god fortæller med en let læselig stil, men ender alligevel efterladt med en lidt flad mavefornemmelse.
Som man kan se nedenfor på bloggen, har jeg lige købt "de Sorte Troldmænd" triologien. Den har fået lidt bedre anmeldelser, og den glæder jeg mig til at komme igang med. Nu skal jeg dog lige have et afbræk, og regner med at gå i "zombie mode" i mit næste bogvalg.

Ingen kommentarer: