onsdag, oktober 08, 2014

John Edward Williams - Stoner

Min vurdering: 2/6
John Edward Williams - Stoner
(
læst oktober 2014)
Serie: Nej
Forlag: L&R
Sider:  320
Sprog: Dansk
 
"En krig slår ikke bare et par tusinde, eller et par hundrede tusinde unge mennesker ihjel. Den dræber også noget i et folk som man aldrig kan få tilbage. Hvis et folk gennemlever tilpas mange krige, vil dyret i os meget snart være alt hvad der er tilbage. Den rå skabning, som vi, de og jeg, og andre som os har taget med op fra ursuppen"

Vi skal ned i tempo. Ikke bare lidt ned i tempo, men heeeeeeelt ned i tempo i "Stoner". En helt almindelig historie, om en helt almindelig mand, og et helt almindeligt liv. Altsammen foregår i et tempo hvor alle kan følge med. Vi kommer helt ind på livet af William Stoner i denne hverdagsfortælling der foregår i starten af dette århundrede. Vi følger Stoners liv på godt og på ondt, og hans op og nedture livet igennem.
Bevares, bogen var da udemærket, men nok en smule langsom til min smag. Hvorfor den har fået SÅ gode anmeldelser er mig lidt af et mysterium, måske jeg bare ikke helt forstår mig på den slags bøger. For mig at se kunne bogen handle om nærmest hvilken som helst person, og der intet udsædvanligt at berette om "Stoners" liv. Man kan da sågar blive nærmest helt irriteret på Stoner ind imellem pga nogle af de valg han tager i livet. En hyggelig søndagsbog, men så heller ikke mere end det.

Ingen kommentarer: