lørdag, februar 22, 2014

Jens Vilstrup - TILT

Min vurdering: 4/6
Jens Vilstrup - TILT
(læst Februar 2014)

Serie: -
Forlag:  Lindhardt & Ringhof
Sider:  304
Sprog: Dansk

Lars Edward fra Ringsted tumler rundt i København og prøver at forlige sig med jurastudiet (forældrenes ambition), og forsøger at finde ud af det med pigerne, værtshusene, kammeraterne og storbyen.
Jeg har altid elsket Vilstrups let fordøjelige bøger, og ikke mindst hans humor. Skrivestilen minder mig i høj grad om den i Dennis Jürgensen`s bøger. Let læseligt, og med en god dosis galskab. Særdelses morsomt er alle de tanker Lars Edward gør sig i sin dagligdag, og jeg tog mig selv i at smågrine flere gange når feks. familien kommer på besøg, og når han opdager at hans mor har fået lavet nye silikone bryster.
 
 
 
 
Citat fra bogen: Lars Edward står på sit toilet og tænker "Jeg bruger ligeså meget tid foran det forbandet toiletspejl, som jeg gør på toilettet. Hvad er er det de siger.? Er det ikke noget med at man bruger 1/8 af en levetid på toilettet. Hvis man så bruger lige så lang tid foran sit spejl, og det gør det fleste sgu nok, ja så VUPS der røg lige 1/4 af ens liv, og på hvad. På at skide og glo på sig selv.
Der er ikke noget at sige til at psykologerne og psykiaterne har travlt."

Ingen kommentarer: